Klachten
Alle medewerkers van Herlaarhof willen het beste voor jou en jouw ouders en doen dan ook hun best om de behandeling zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kunnen er misverstanden ontstaan. Je kunt bijvoorbeeld ontevreden zijn of het ergens niet mee eens zijn in je behandeling. Wat kun je doen als je klachten hebt?
Praten met je behandelaar
Je kunt altijd met je behandelaar praten over je klacht. Voor je behandelaar is het fijn om te horen wat er speelt, zodat hij of zij samen met jou kan zoeken naar een oplossing. Je behandelaar wordt nooit boos als je vertelt dat je een klacht hebt.
Contact opnemen met de klachtenfunctionaris
Je kunt je klacht aan de klachtenfunctionaris vertellen. De klachtenfunctionaris is iemand die je helpt bij het oplossen van een klacht.
De klachtenfunctionaris van Herlaarhof is Wilma de Visser.
Mobiel nummer: 06 83 04 18 87 (ook bereikbaar via Whatsapp)
E-mailadres: klachtenfunctionaris@reiniervanarkel.nl
Contact opnemen met een vertrouwenspersoon
Het kan ook zijn dat je van tevoren je klacht met een persoon wilt bespreken die niets te maken heeft met Herlaarhof. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat je het lastig vindt om je klacht te bespreken. Dan kun je contact opnemen met een vertrouwenspersoon.
Wil je met een vertrouwenspersoon jeugd spreken, dan kun je terecht bij het Advies en Klachtenbureau Jeugdzorg. Hier werken mensen die heel goed naar je kunnen luisteren en kunnen vertellen wat je rechten en mogelijkheden zijn.
- Het telefoonnummer is 088 - 555 10 00
- Of mail naar info@akj.nl
- Via de website kun je chatten met een medewerker op
maandag t/m donderdag van 16 tot 20 uur
vrijdag van 15 tot 17 uur
Ben je opgenomen op de kliniek van Herlaarhof?
Wanneer je bent opgenomen in een kliniek van Herlaarhof is het ook mogelijk om de Patiëntenvertrouwenspersoon (pvp) te vragen om hulp. De patiëntvertrouwenspersoon is niet in dienst van Herlaarhof en kan zo zonder oordeel naar je luisteren. Wil je met de patiëntenvertrouwenspersoon spreken, dan kun je terecht bij Ingrid Peters.
Contactgegevens Ingrid Peters
maandag tot en met donderdag
06 - 21947170 (ook via Whatsapp)
i.peters@pvp.nl
Verplichte zorg (zonder opname)
Als je verplichte zorg krijgt, maar niet bent opgenomen in een kliniek, kun je contact opnemen met de Helpdesk van de stichting PVP.
Contactgegevens stichting PVP
0900 444 88 88
helpdesk@pvp.nl
Ga naar de website van stichting PVP
Op de website kun je van maandag tot en met donderdag chatten met een medewerker tussen 19 en 21 uur.